JAK SIĘ NIE DAĆ JESIENNEMU PRZYGNĘBIENIU

Zmiany pogody mają bardzo duży wpływ na nasze samopoczucie. Gdy za oknem pada deszcz, hula wiatr, słońca jak na lekarstwo, a ciśnienie atmosferyczne  raz jest wysokie, a raz niskie, nasz organizm zaczyna się buntować. Dają o sobie znać bule głowy, odczuwalne są wahania ciśnienia. Kłopotów przysparza układ pokarmowy i nawet w nocy nie można spokojnie zasnąć. Odczuwamy zmęczenie i apatię, mamy kłopoty z koncentracją. Dopada nas smutek, przygnębienie, zły nastój. Jesteśmy rozdrażnieni. To właśnie jesienią w naszym organizmie zwiększa się ilość melatoniny, hormonu produkowanego w ciemności i odpowiedzialnego za senność i apatyczność.

Co zrobić, by uchronić się przed skutkami jesiennej aury?  Oto kilka rad:

  • ruch na świeżym powietrzu (choćby spacer w drodze do pracy);
  • wszelka aktywność fizyczna (ćwiczenia na siłowni, basen, fitness);
  • częste wietrzenie pomieszczeń, w których przebywamy;
  • stosowanie odpowiedniej diety, bogatej w warzywa i owoce, pełnoziarniste pieczywo, mleko, ryby ( kwasy tłuszczowe omega-3 pomagają w syntezie serotoniny – hormonu szczęścia), mięso, orzechy;
  • zażywanie kąpieli z dodatkami aromatycznych olejków;
  • na koncentrację pomaga picie zielonej herbaty; uspokaja napar z melisy;
  • fototerapia, czyli leczenie światłem (jest zdrowe, bo nie zawiera szkodliwego promieniowania; pozytywne efekty widoczne są już po kilku seansach);
  • warto czerpać energię od ludzi optymistycznie nastawionych do świata.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *