JAK WALCZYĆ ZE STRESEM

Stres to reakcja organizmu na czynniki zewnętrzne. Towarzyszy nam każdego dnia. Potrafi wpływać na nas mobilizująco, ale w nadmiarze utrudnia działanie, obezwładnia, zaburza prawidłowe funkcjonowanie organizmu lub prowadzi do wielu chorób. Organizm pod wpływem stresu reaguje np. nadmierną potliwością, drżeniem rąk, przyśpieszonym tętnem, bólami brzucha. Stres wiąże się z występowaniem takich dolegliwości, jak np. choroby serca, wrzody, nerwica, migreny, lęki czy zaburzenia płodności.
By stres nie opanował naszego ciała i umysłu, należy podjąć z nim walkę. Całkowicie nie jesteśmy w stanie wyeliminować go ze swojego życia. Trzeba jednak zminimalizować jego wpływ na nasz organizm. Aby wiedzieć, jak go pokonać, musimy go poznać. Uświadomienie sobie przyczyny stresu pomoże uniknąć go w przyszłości.

ache-19005_640

Oto sposoby, jak radzić sobie ze stresem:

  • Niezbędne  jest poznawanie własnych emocji, uczuć, uświadomienia sobie wewnętrznych konfliktów.
  • Ważne jest uzewnętrznienie swoich uczuć, nietłumienie emocji.
  • Istotne jest pozytywne myślenie i optymistyczne nastawienie.
  • Ćwiczenie asertywności – należy nauczyć się odmawiać, gdy czyjeś prośby lub zalecenia są sprzeczne z naszymi potrzebami.
  • Istotne znaczenie ma właściwa organizacja czasu, dzięki czemu możemy uniknąć niepotrzebnych napięć.
  • Ważne jest dzielenie się swoimi problemami z przyjaciółmi, z rodziną.
  • Należy zadbać o aktywność fizyczną.
  • Pomocne są techniki relaksacyjne.
  • Trzeba znaleźć czas na sen i wypoczynek.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *