Ruch na świeżym powietrzu

 

Świeże powietrze ma doskonały wpływ na nasze zdrowie. Dotleniony organizm zyskuję energię do działania, wzrasta sprawność intelektualna, skóra ma ładniejszy wygląd, poprawia się nasze samopoczucie, czujemy się bardziej szczęśliwi. Spacery na świeżym powietrzu wzmacniają układ odpornościowy, dzięki czemu stajemy się bardziej wytrzymali na różnego rodzaju infekcje.

Jak aktywnie spędzić czas na świeżym powietrzu?

Pomysłów jest wiele: od wylegiwania się na kocu i zachwycania krajobrazem, przez łowienie ryb, spacer, ćwiczenia, bieganie, prace w ogrodzie po bardziej aktywne czynności, jak jazda na rolkach, na rowerze, jazda konno czy gra w piłkę.

Już 5 minut aktywnie spędzonego czasu na świeżym powietrzu w otoczeniu zieleni doskonale wpływa na organizm i poprawia nasz nastrój, zwiększając poczucie własnej wartości. Psychika zyskuje wówczas najwięcej korzyści.
Ruch na powietrzu to gwarancja dobrego samopoczucia i poprawa kondycji fizycznej. Aby ten czas aktywności spędzić miło oraz bezpiecznie i wyciągnąć z niego jak najwięcej korzyści, warto odpowiednio się ubrać (wygodne sportowe obuwie, niekrępujące ruchów spodnie, bluza).

Oto kilka różnych form aktywności i liczba kalorii spalanych w ciągu godziny wysiłku fizycznego:

  • spacer (100kcal/godz.);
  • praca w ogrodzie  (250 kcal/godz.);
  • jazda na rowerze  (400 kcal/godz.);
  • jogging  (400 kcal/godz.);
  • maszerowanie  (500 kcal/godz.);
  • gra w piłkę nożną  (650 kcal/godz.);
  • szybki bieg  (1000 kcal/godz.).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *