Ryby ( kwasy tłuszczowe omega 3)

Omega3

Ryby należą do produktów niskokalorycznych i dlatego mają ogromne znaczenie w diecie osób z nadwagą lub schorzeniami układu sercowo-naczyniowego.

 

 

Zawartość tłuszczu w mięsie ryb zależy od rodzaju ryb oraz pory roku i waha się od poniżej 5% w przypadku skorupiaków i dorsza czy płastugi do 25% w przypadku węgorza. Inne ryby, np. sardynki czy tuńczyk, zawierają średnio od 5%  do 10% tłuszczu, bardziej tłuste, jak np. śledź wędzony, makrela, łosoś – 10% do 20% tłuszczu.
Ryby to źródło korzystnie wpływających na organizm kwasów tłuszczowych OMEGA 3. Największe ilości tych kwasów zawierają zwłaszcza ryby morskie (makrela, łosoś, śledź, sardynki, tuńczyk) poławiane w zimnych wodach oraz skorupiaki.

Kwasy tłuszczowe Omega 3 mają ogromne znaczenie dla naszego zdrowia:

  • pozytywnie wpływają na układ krążenia i stan serca;
  • pełnia ważną rolę w rozwoju i prawidłowym działaniu układu nerwowego, zwłaszcza mózgu;
  • wzmacniają układ odpornościowy;
  • pozytywnie wpływają na poprawę samopoczucia;
  • przywracają równowagę w zaburzeniach przemiany cholesterolu;
  • obniżają ryzyko wystąpienia choroby nowotworowej;
  • chronią przed chorobą wrzodową żołądka i dwunastnicy;
  • ujędrniają i wygładzają zmarszczki;
  • łagodzą bóle reumatyczne.

Aby były widoczne skutki działania kwasów Omega 3, należy je przyjmować regularnie przez około 3-6 miesięcy. Zaleca się, by co najmniej 2 razy w tygodniu zastąpić posiłek mięsny rybami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *