ZASADY ZDROWEGO ŻYWIENIA

To, co jemy, czas, w którym zasiadamy do stołu, ilość spożywanych pokarmów oraz warunki, w jakich zaspokajamy głód, mają ogromny wpływ na nasze zdrowie. Odpowiednia dieta, dostosowana do potrzeb organizmu to zazwyczaj naturalny lek na wiele dolegliwości.

zdrowa-zywnosc_640

Warto więc pamiętać o zasadach zdrowego żywienia:

  • należy spożywać 4-5 posiłków w ciągu dnia, najlepiej o tej samej porze, w regularnych odstępach; nie należy najadać się do syta, lecz lecz jedynie zaspokajać głód;
  • pokarmy powinny być bogate w składniki odżywcze, witaminy, sole mineralne, błonnik, nienasycone kwasy tłuszczowe; owoce i warzywa są najmniej kaloryczne;
  • należy unikać żywności przetworzonej, z dodatkiem sztucznych barwników i konserwantów, które zmieniają zapach, smak czy konsystencje potraw;
  • warto ograniczyć jedzenie produktów, które podnoszą poziom cholesterolu (np. tłuszcze zwierzęce);
  • godne polecenia są przetwory mleczne (np. jogurty, kefiry, twarogi) pozytywnie wpływające na stan flory bakteryjnej w jelitach;
  • należy unikać objadania się słodyczami;
  • najlepiej jeść powoli i dokładnie gryźć  potrawy, co ułatwi proces trawienia;
  • ostatni posiłek powinien być spożyty dwie godziny przed snem;
  • w ciągu dnia należy wypić co najmniej 2 litry płynów; najlepiej pić przed posiłkiem lub dwie godziny po nim; picie w czasie jedzenia powoduje rozcieńczanie kwasów żołądkowych, co prowadzi do zaburzeń trawienia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *