Podstawy zdrowego odżywiania

Zdrowe odżywianie jest bardzo ważne. Zwłaszcza, gdy się odchudzamy, powinniśmy zwrócić uwagę na to, co jemy. Sukces polega na tym, aby jeść w taki sposób, który zapewni dostarczenie do organizmu niezbędnych składników żywieniowych. Ważna jest stała pora spożywania posiłków. Warto zastąpić trzy duże posiłki dziennie pięcioma mniejszymi i jednocześnie zrezygnować z dojadania pomiędzy nimi. Słodycze są głównym wrogiem zdrowego żywienia. Zawierają mało składników odżywczych i dużo węglowodanów, których zbyt duża ilość gromadzona jest w tkance tłuszczowej. Należy też dostarczać do organizmu wystarczającej ilości białek, zwłaszcza zwierzęcych, gdyż te nie są samoistnie wytwarzane. Dlatego mięso w naszym jadłospisie jest bardzo ważne. Warto też spożywać dużą ilość nienasyconych kwasów tłuszczowych, które występują głównie w rybach: zmniejsza to ryzyko zachorowanie np. na miażdżycę i neutralizuje szkodliwe działanie nasyconych kwasów tłuszczowych. Nasza zróżnicowana dieta powinna również zawierać odpowiednią ilość witamin, niezbędnych do utrzymania naszego organizmu w pełnej wydolności. Możemy ratować się różnego rodzaju suplementami diety, jednak nic nie jest lepsze niż dostarczanie witamin wraz z pożywieniem. Zdrowe odżywianie nie musi być tylko rodzajem diety: może być, i przede wszystkim powinno, sposobem na życie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *